מסע אל הבגרות

חוויה מעצימה למתבגרים ומתבגרות – מתנה לכל החיים

כדי להעצים את רגע המעבר מילדות לבגרות פיתחנו ב Venture פעילות שטח מאתגרת המשלבת התנסות וחוויה מעצימה אשר תעסוק בהקשבה, בזהות היהודית והישראלית כאחד, באמון ובאמונה, בקבלת אחריות ובמנהיגות. גם ביום זה של בר /בת מצווה, מעבר לכיף ולחוויה של הגיבוש והיחד, נחדד את הקשר בין אדם לאדם, הקשר של הורה לילדו, ניגע בתקשורת והבנת מצוקות ופחדים, נדון בערכים ועוד, כמובן שהכול יהיה באווירה נינוחה, חברית ומשפחתית. נקיים את הפעילות במקומות בהם התרחשו אירועים בעלי משמעות יהודית וישראלית במהלך הדורות. לדוגמא בהר הגלבוע נזכר בספר שמואל בו סופר כיצד נפלו שאול המלך ושלושת בניו במלחמתם מול הפלישתים, בו קונן דוד את קינתו על מות ידידו יהונתן, סופר סיפורו של נבות היזרעאלי, איזור בו נערכו קרבות במלחמת הקוממיות, ואשר ממנו נשקף המקום בו בחר גדעון את שלוש מאות חייליו.

תעודת הבגרות אותה נקבל בסוף התהליך תכיל את ערכי המנהיגות, המשפחה, אהבת המולדת, זוגיות מה היא, קשר בין אב לבנו ואם לבתה, הקשר בין האדם למקום, אתה זה אתה, אני זה אני, אני כאדם ואפילו נגע בקשר בין האדם לאלוהיו.

ב"המסע אל הבגרות" עם Venture אנו מציעים:

  • תכנית אשר תתקיים בטבע ועם הטבע בה נעסוק בזהות, שייכות, אחריות, קשר ותקשורת תרומה וקבלה, וכל זאת תוך עשייה משמעותית כתהליך פנימי ואתגרי.
  • מיקוד בנוער ובקשר עם הוריו ולהיפך, נדון בעוצמתה של הקבוצה/משפחה מול כוחו של הבודד תוך נגיעה בתקשורת בינאישית, מנהיגות, העצמה קבוצתית ואישית, הכרת השונה והאחר, פתיחות, סקרנות, ספקנות ועוד.
  • העצמה וחיזוק הקשר לארץ, לאדמה וליהדות. נקיים את התהליכים במקומות שונים בארץ, נצא לשטח בעקבות גיבורי המקרא וישראל, בהם התרחשו אירועים בעלי משמעות מיוחדת המוזכרים במקרא ובהיסטוריה הישראלית (אתרי מורשת הפלמ"ח, עמק האלה, ירושלים ודרך בורמה, עמק יזרעאל והגלבוע ואחרים).
התהליך מתאים ל:  
  • כל נער ונערה יהודיים אשר יחוו חוויה ישראלית יהודית משמעותית עם הגיעם למצוות וזאת תוך כדי התנסות וחוויה.
  • קהילות אשר רוצות לקיים תהליך כולל למשפחות לבני ובנות המצווה, משפחות אשר מעוניינות לחזור לימי "החולצה הכחולה" ולהעניק מתנה משמעותית לילדיהם.
  • בתי ספר אשר מחפשים פתרון משמעותי לציין את תקופת גיל המצוות.
הערכים והתחומים בהם נגע במסע: חברה ולאום, המשפחה, אורח החיים היהודי & ישראלי, העצמה & צמיחה אישית, זכות הבחירה, בחירה באתגר, הפרט & הקבוצה, אמון & אמונה.  

מתנה שאין דומה לה לכל מתבגר (ולהורה כמובן) מומלץ בחום לשריין עבורכם את התאריך המתאים.

לפרטים צרו קשר

עיצוב ובניית אתר סטודיו סימני דרך